| Revin cu amanunte dupa un sejur de 2 saptamani de proba la aceasta EMAMATI TRANS SRL din Vatra Dornei, sejur suportat de mine integral aprox 500€... La angajare iti prezinta cel mai perfect loc de munca si ca e simplu si ok transportul de containere, dar in realitate treburile stau cu totul altfel. In primul rand nu iti spune nimeni nimic de faptul ca se trage link... Ce este link-ul? Pentru ca sunt sigur ca multi dintre voi nu au auzit de asa ceva, asa cum nici eu nu auzisem pana sa ajung acolo, este o semiremorca de 11-12 m lungime care in partea din spate are o cupla asa cum are capul tractor, ea se leaga de capul tractor, iar la randul ei, de ea se leaga un sasiu (o semiremorca normala) rezultand un ansamblu de 27 m lungime si cu 2 puncte de rupere. Mentionez ca acest ansamblu este legalizat doar pentru Norvegia, Suedia si Danemarca, iar pregatirea unui sofer profesionist dureaza 3 ani. In Danemarca unde sindicatul soferilor profesionisti este puternic tractarea link-ului este interzisa soferilor care nu au obtinut permisul in una din cele 3 tari (Norvegia, Suedia, Danemarca). In al doilea rand in cea mai lejera zi sunt 4 cuplari si 4 decuplari fie sasiu sau ansamblu complet link + sasiu. In al treilea rand se lucreaza cu o aplicatie instalata pe telefonul de servici unde trebuie sa treci ficare pas al cursei in timp real, in care de asemenea primesti informatii despre codul containerului si referinta (visit cod) de intrare in port, aplicatie care este destul de complexa, asa ca daca nu le ai cu tehnologia este destul de dificil. In cazul in care ai si link-ul dupa tine toate informatiile despre incarcatura de pe link le primesti prin sms, iar link-ul il ai dupa tine in proportie de 70% din timpul de lucru. In al patrulea rand pentru soferii incepatori nu va amagiti ca e container si se incarca si descarca cu macaraua, pentru ca asta se intampla doar in port, in rest se face trasul la rampa. Iar cand ai de tras in rampa 27 m cu doua puncte de rupere, este o provocare si pentru soferii experimentati. In mers ansamblul este instabil si trebuie tot timpul sa faci ajustari pentru pastrarea benzii si sa urmaresti oglinzile pentru a nu agata pe cineva in trafic, la lungimea asta daca agati un autoturism cu partea din spate nici nu iti dai seama. In al cincilea rand sunt cativa soferi care se drogheaza si aici nu ma refer ca fumeaza iarba in timpul liber, trag prafuri pe nas, iar de multe ori fac asta in pauza de 45 min, dupa care se pun la drum, iar daca ai norocul meu sa nimeresti cu unul din asta nu inveti nimik, eu am stat cu unul din asta o saptamana jumatate pe cabina, dupa care am nimerit cu un baiat care nu consuma droguri, dar care cred ca avea probleme cu nervii pentru ca tipa intr-una... In mare cam astea sunt principalele lucruri pe care angajatorul nu le pomeneste si pe care le descopri cand ai ajuns acolo si este prea tarziu... Un alt aspect este pretul mancarii, care este de 3 ori mai mare ca in Romania si restul Europei, iar in unele cazuri cum este painea si mai mare, o paine costa 20 SEK, in lei inseamna 10 LEI.
|